T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Otoyollarda Trafik Güvenliği ve Asayişin Sağlanmasında Yeni Bir Adım:
Erişme Kontrollü Karayollarında (Otoyol) emniyet, trafik ve asayiş görevlerinin bütüncül hizmet anlayışı ile müştereken icra edilmesi ve farklı birimlerin olay yerine intikalinden kaynaklı vatandaş mağduriyetlerinin önüne geçebilmek maksadıyla, Jandarma Genel Komutanlığınca (27) ilde “Otoyol Jandarma Komutanlıkları” teşkil edilerek, 15 Ekim 2024 tarihi itibariyle faaliyete başlanmıştır.
Otoyolları diğer karayollarından ayrı kılan niteliği sayesinde, trafik hizmetlerinin yürütülmesi ile asayiş olaylarının önlenmesini amaçlayan ve ülkemizde bir ilki gerçekleştirecek hibrit bir modele ihtiyaç duyularak Otoyol Jandarması ihdas edilmiştir.
Otoyol Jandarması ile, otoyol güzergâhlarında sadece trafik güvenliğinin sağlanmasına bağlı kalınmayarak, aynı zamanda tüm asayiş olaylarında da gereken tedbirlerin alması ve önleyici olması esas alınmıştır. Temel öncelik, Vatandaşın otoyollarda huzur ve güvenliğinin teminatı olarak Otoyol Jandarmasını görmesi hedeflenmiştir. Şimdiye dek, Otoyol üzerinde farklı Jandarma Komutanlıklarından ve Emniyet birimlerinden asayiş ve trafik timleri/ekipleri görevlendirilmesi yapılması, vatandaşın farklı kolluk birimleri ile yaşadığı koordinasyon sıkıntılarına yol açarak müdahale zamanının uzamasına, neticede vatandaşların mağdur edilmesine neden olmaktaydı. Bu problemlerin aşılabilmesi yaklaşımı, Otoyol Jandarması birimlerinin kurulmasını hazırlayan ve hızlandıran başlıca etken olmuştur. Bu bağlamda Otoyol Jandarması ile başta vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğinin korunacağı, kaza ve olaylara daha hızlı müdahale edilerek soruşturmaların tek elden yürütüleceği, bu suretle vatandaşlarımızın, trafik ve asayiş ile ilgili tüm işlemlerini tek bir kurumda gerçekleştirmeleri nedeniyle bürokrasinin azalacağı ve kaynak tasarrufunun sağlanacağı yeni bir döneme geçilmiştir.
Otoyol Jandarması, kent merkezlerinden geçen ve şehir içi trafiğiyle bütünleşmiş otoyol ve çevre yolları hariç olmak üzere, ülke geneli toplam otoyol ağının %75’ine karşılık gelen (3.524) km.lik bölümünde görev almaktadır.
Otoyol birimlerinde görev yapmak maksadıyla sınırlarından otoyol geçen illerimizde; (27) Otoyol Jandarma Komutanlığı, bu komutanlıklara bağlı (26) Otoyol Jandarma Karakol Komutanlığı ve köprü koruma görevlerini yürütmek üzere, (3) Tesis Koruma Takım Komutanlığı olmak üzere, toplam (56) ana birlik ve bu birimlere bağlı olarak görev yapacak (1.006) tim teşkil edilerek, yaklaşık (4.000) civarında personelin görevlendirilmesi gerçekleştirilmiştir. Mevcut durumda otoyollarda, vardiyalı olarak görev yaptığı değerlendirildiğinde, ortalama her 15 kilometrede bir otoyol jandarma timi görev yapacak şekilde planlama yapılmıştır.
Otoyol Jandarması birimleri tarafından kullanılmak üzere, teknik donanımlar ile desteklenmiş, toplam (652) araç, motosiklet, zırhlı araç tedarik edilmiştir. Farklı araç çeşitliliği ve özellikle Mobil Karakol Araçları ile yol kullanıcılarının tüm işlemleri kaza/olay mahallinde tamamlanacaktır.
Otoyol Jandarması birimleri tarafından kullanılacak denetim ve bilgi işlem cihaz ve malzemeleri tedarik işlemleri tamamlanmış, tüm personele görevlerini etkin bir şekilde yürütebilmesi maksadıyla, yapay zeka destekli yüz tespit ve tanıma özelliği bulunan yaka kameraları ile tablet bilgisayarlara Jandarma Akıllı Devriye Uygulaması Projesi (JADU) çerçevesinde Yüz Tanıma ve Sorgulama yeteneği kazandırılmıştır. Otoyol Jandarmasının görevlerini/denetimlerini daha etkin ve verimli yapabilmeleri için; Hava Araçları (Cayrokopter, İHA, Drone v.b) ile otoyollarda etkin, sürekli ve yoğun trafik denetimleri ile otoyol güvenliği sağlanmaktadır. Otoyollarda icra edilecek trafik denetimlerinde yeni nesil, yerli/milli, gece görüş, ceza otomasyonu ve aynı zamanda Mobil Plaka Tanıma Sistemi (Mobil PTS) özelliği bulunan lazer tabanlı hız tespit cihazları (radar) kullanılmaktadır.
Otoyollarda meydana gelebilecek olaylara daha hızlı müdahale edilmesi, meydana gelen olaylarda yol kullanıcılarının işlemlerinin en kısa sürede tamamlanabilmesi maksadıyla “Otoyol Jandarması” hizmet binalarının otoyollar üzerinde konuşlandırılması sağlanmıştır.
Türkiye’nin Yeni Yüzyılında, teknolojinin hızla ilerlediği günümüz dünyasında, emniyet, trafik ve asayiş hizmetlerinin yürütülmesinde bütüncül bir yaklaşımı hedefleyen Otoyol Jandarması, gelişen ve değişen şartlara ayak uydurabilecek, modern araç ve teknolojik altyapılarla destekli hibrit bir model olarak karşımıza çıkmaktadır.
© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı Jandarma Genel Komutanlığı