T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Narkotik Suç.Müc.D.Bşk.lığının Görevleri
İlgi mevzuatla Daire Başkanlığına verilen her türlü uyuşturucu suçlarının önlenmesi, izlenmesi ve araştırılması ile suç unsurlarının bu suçları işleme olanaklarının ortadan kaldırılması maksadıyla;
- 2803 Sayılı Kanun ve 12.12.2016 tarihli ve 2016/9741 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe giren Jandarma Teşkilat, Görev ve Yetkileri Yönetmeliği hükümleri esaslarına göre istihbarat elde etmek, değerlendirmek, suçun men ve takibi amacıyla gerekli tedbirleri almak, gerektiğinde adli kolluk görevi ifa etmek, adli makamların bilgisi dahilinde operasyonlar düzenlemek veya düzenletmek.
- Bilgi ve veri toplamak, bu bilgi ve verileri işlemek, tasnif etmek, analiz etmek, kıymetlendirmek ve yorumlamak.
- Bu alanda görev yapan kuruluş ve birimlerle işbirliği gerçekleştirmek, tespit edilen suç ve suç şüphesini adli makamlara bildirmek, gerektiğinde soruşturma işlemlerini yapmak ve kovuşturma safhasında verilecek görevleri yerine getirmek.
- Suçun veya suç tehlikesinin nerede, ne zaman, ne şekilde ortaya çıkabileceği, hangi etmenlerin suç işlenmesine neden olduğunun tespitine yönelik suç analizi, stratejik analiz, bilimsel bulgu ve analizleri ilgili kurumlarla paylaşmak.
- Elde edilen bilgi ve kayıtların saklanmasında ve korunmasında gizlilik ilkesi gereğince hareket edilmesini sağlamak.
- Yürürlükteki protokoller çerçevesinde diğer kamu kurum ve kuruluşlarının veri tabanlarından yararlanmak.
- Yürütülen operasyonların sonuçlarını değerlendirmek, yurt içi ve yurt dışı uzantılarını tespit etmek ve bu konuda gerekli tedbirleri almak.
- Üst hukuk normlarına uygun olarak ilgili kurum ve kuruluşlarla müştereken imzalanacak veri paylaşım protokolleri hazırlamak.
- İl birimlerinin çalışmalarına ve yürütülecek operasyonlara yön vermek, talep edildiğinde veya Daire Başkanlığınca gerekli görüldüğünde, il birimlerinin merkez veya diğer il birimleri personeli ile takviye edilmesini sağlamak.
- Merkez ve birimlerce yapılacak kontrollü teslimat kararlarının alınması ile ilgili adli makamlar nezdinde karar isteminde bulunmak, kontrollü teslimat uygulamasını koordine etmek, yurt dışından ve diğer kolluk kuvvetlerinden gelen kontrollü teslimat kararlarının uygulanmasını koordine etmek.
- Birden fazla ili kapsayan ve/veya uluslararası boyuttaki operasyonel çalışmaları koordine etmek.
- Ulusal ve uluslararası kuruluşlar nezdinde yürütülen işbirliği faaliyetlerine katılmak, buralarda alınan karar ve stratejilerin uygulanmasını sağlamak.
- İkili veya çok taraflı güvenlik ve işbirliği anlaşmalarının uygulanmasını temin ve takip etmek, bu çerçevede yurt dışı ve yurt içi irtibat görevlileriyle ya da tespit edilen kolluk kuvveti birimlerinin irtibat noktaları ile mevzuat çerçevesinde işbirliği yapmak ve bilgi paylaşımında bulunmak.
- Narkotik konularda gerekli idari ve hukuki alt yapı eksikliklerini gidermek ve geliştirmek amacıyla mevzuat çalışmaları yürütmek.
- Plan ve projeler hazırlamak ve uygulamaya koymak.
- Merkez ve birimlerin faaliyetlerinde kullanılmak üzere; elektronik cihazlar, araç ve gereçler ile ilgili yeni teknolojileri takip ederek temin edilmesini sağlamak.
- Merkez, birim ve timlerde görev alacak nitelikli personelin yetiştirilmesi, yeteneklerinin geliştirilmesi ve personele uzmanlık kazandırılması yönünde ulusal ve uluslararası ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak, kısa ve uzun vadeli eğitim programları hazırlamak ve uygulamak.
- Personel, kadro, araç ve gereç yönünden ihtiyaçları tespit ve tedarik etmek üzere çalışmalar yapmak.
- Merkez, birim ve timlerde istihdam edilen ihtisaslı personelin yer değişiklikleri ve atamaları ile ilgili teklifleri hazırlamak, ihtisastan çıkarma ve geri alma işlemlerini yapmak.
- Uyuşturucu madde arama köpek unsurlarının istihdam ve atama planlarına ilişkin teklifler sunmak.
- Birimlerin faaliyetleri ile çalışma koşullarını inceleyerek, ihtiyaçları ve sorunları tespit etmek, giderilmesi için gerekli çalışmaları yapmak.
- Görev alanına giren suçların terör örgütleri ile bağlantılı işlendiğinin tespit edilmesi halinde Terörle Mücadele Daire Başkanlığına bildirmek.
- 5607 sayılı Kanuna göre muhbir ve el koyanlara ikramiye ödenmesine ilişkin işlemlerin yapılmasını sağlamak.
- Adli makamların talepleri doğrultusunda suç ve suçlularla ilgili bağlantıları ortaya koymak maksadıyla analiz çalışmaları yapmak ve il birimlerine bu konuda destek sağlamak.
- Ülke genelinde icra edilen Narkotik Suçlarla Mücadele uygulamaları ile ilgili planlama ve koordinasyon işlemlerini takip etmek ve yürütmek.
- Bakanlık tarafından Valilik ve Kaymakamlıklarda oluşturulan Açık Kapı Birimlerinden iletilen uyuşturucuyla mücadele kapsamındaki talep, ihbar ve şikayetlere ilişkin yapılan işlemleri takip etmek.
- TBMM ve CİMER’e yapılan müracaatlar ve şikayetler ile soru önergelerine ve bilgi edinme başvurularına ilgili emirler doğrultusunda ve zamanında cevap vermek.
- Muhbir yönetimi ile ilgili iş ve işlemleri yönetmek.
- Mevzuata uygun olarak, sıralı amirleri tarafından görev alanına yönelik verilecek diğer görevleri yapmak.
Uyuşturucu Suçları ile Mücadele
Uyuşturucu Suçları Nedir?
Uyuşturucu veya uyarıcı maddeleri ruhsatsız veya ruhsata aykırı olarak imal, ithal veya ihraç etmek, uyuşturucu veya uyarıcı madde kullanılmasını kolaylaştırmak, kullanmak için uyuşturucu veya uyarıcı madde satın almak, kabul etmek veya bulundurmak ya da uyuşturucu veya uyarıcı madde kullanmak suçlarıdır.
Bu bağlamda uyuşturucu suçları;
- İmal ve Ticaret,
- Kullanmak İçin Satın Almak/Kabul Etmek/Bulundurmak,
- Kullanımı Kolaylaştırma,
- Kullanımı Alenen Özendirme
- Yasadışı Ekim suçlarından oluşmaktadır.
Neden Mücadele Edilmeli?
- Uyuşturucu, bütün dünyada hızla yayılan ve devletler açısından organize suç örgütlerinin küresel ölçekte rol aldığı bir sorundur.
- Terör örgütlerinin de beslendiği karmaşık yapısı nedeniyle uyuşturucu suçları, kontrol ve mücadele edilmesi oldukça güç bir olgudur.
- Terörizm olgusuyla mücadele aynı zamanda bu fiilleri işlenebilir kılan mali kaynakların kurutulmasıyla mümkündür. Birçok suç türü terör örgütlerine gelir sağlamak için kullanılırken, uyuşturucu imal ve ticareti suçları da bu gelir kalemleri arasında büyük bir yer tutmaktadır.
- Ülkemiz gerek Asya’da üretilen ve Avrupa’ya transfer edilen başta eroin olmak üzere afyon türevleri kaçakçılığında, gerekse Avrupa’da üretilen ve Asya’ya sevkiyatı yapılan sentetik uyuşturucu ve ara kimyasal kaçakçılığında transit ve hedef ülke konumundadır.
- Önemli bir halk sağlığı olan uyuşturucu ile mücadelede ilk hedef, uyuşturucu maddeye ulaşılabilirliğin engellenmesidir. Uyuşturucu bağımlılığı ile mücadelede temel amaç ise uyuşturucu madde ile hiç tanışmamış kişilerin korunmasıdır. Bu bağlamda gençlerimizin korunması büyük önem arz etmektedir.
- Uyuşturucu, toplumların bugününü ve yarınını tehdit eden, özellikle genç kuşakları esir alan çok katmanlı, çok boyutlu bir sorun haline dönüşmüştür.
- Bireyin ruh ve beden sağlığında açtığı derin yaralar yanında, toplum bünyesinde de tahribatlara neden olan uyuşturucu kullanımına bağlı asayiş sorunları, ekonomik ve sosyal sıkıntılar da artmaktadır.
- Türkiye’nin uzun yıllardır amansız bir şekilde mücadele yürüttüğü bölücü terör örgütü, yurtiçinde gerçekleştirdiği kanlı terör eylemlerini zehir ticaretinden elde ettiği kirli paralarla finanse etmektedir.
- Son dönemde bilhassa sentetik uyuşturucular konusunda ülkemiz hedef alınmış durumdadır.
Uyuşturucu Bağımlılığı ile Mücadele
Uyuşturucu bağımlılığı, bireylerin fiziksel ve ruhsal sağlıklarını olumsuz etkileyen, toplumsal yapıyı zayıflatan ve ekonomik kayıplara neden olan karmaşık bir halk sağlığı sorunudur. Bağımlılık, bireyin istem dışı bir şekilde madde kullanma arzusuna kapılması ve bu durumun süreklilik kazanmasıyla ortaya çıkar. Uyuşturucu maddelerin kullanımına bağlı gelişen bu durum, bireysel sorunların ötesinde, sosyal ve ekonomik etkiler de doğurur. Dünya genelinde milyonlarca bireyi etkileyen bu sorunun çözümü, çok boyutlu ve bütüncül bir yaklaşımı gerektirir.
Uyuşturucu bağımlılığıyla mücadele, bir yandan bireylerin bu maddelerle temasını engellemeyi, diğer yandan mevcut bağımlıların tedavi ve rehabilitasyon süreçlerini desteklemeyi hedefler. Özellikle önleyici tedbirler kapsamında; farkındalık kampanyaları, eğitim programları ve sosyal destek mekanizmalarının güçlendirilmesi, bağımlılığın önlenmesinde kritik rol oynar. Tedavi aşamasında ise biyolojik, psikolojik ve sosyal boyutları içeren multidisipliner bir yaklaşım benimsenir. Bunun yanı sıra, bağımlılığın suçla olan bağlantısı göz önünde bulundurularak, uyuşturucu kaçakçılığıyla etkin mücadele edilmesi de toplumsal güvenliğin artırılmasında önemli bir unsurdur.
Bağımlılıkla Neden Mücadele Edilmeli?
Uyuşturucu maddeler, bireylerde kalp, karaciğer ve akciğer gibi hayati organların işlevlerini bozarak ölümcül hastalıklara yol açar.
Bağımlılık, bağışıklık sistemini zayıflatarak enfeksiyon hastalıklarına, özellikle HIV/AIDS ve hepatit gibi sağlık sorunlarına zemin hazırlar.
Bağımlılık, depresyon, anksiyete ve psikotik bozukluklar gibi ciddi ruhsal hastalıklara neden olabilir.
Duygusal ve zihinsel işlevlerde bozulmalara yol açarak bireyin yaşam kalitesini ve sosyal uyumunu olumsuz etkiler.
Uyuşturucu kullanımı, aile içi ilişkilerin bozulmasına, şiddet ve istismarın artmasına neden olabilir.
Bağımlılık, çocukların ihmal edilmesine ve onların da suça veya madde kullanımına yönelmesine zemin hazırlayabilir.
Sağlık harcamalarındaki artış, uyuşturucu kullanımına bağlı olarak gelişen hastalıkların tedavi maliyetini yükseltir.
Çalışma gücünü kaybeden bireyler nedeniyle üretim kayıpları yaşanır ve ekonomik büyüme olumsuz etkilenir.
Uyuşturucu kullanımının yaygınlaşması, hırsızlık, şiddet ve organize suçlar gibi yasa dışı faaliyetlerin artmasına yol açar.
Uyuşturucu ticareti, toplumun güvenlik algısını zayıflatarak genel huzuru bozar.
Bağımlılığın yayılması, toplumun sosyal dokusunu zedeler ve dayanışmayı azaltır.
Madde kullanımına bağlı bireysel ve toplumsal sorunlar, sosyal huzursuzluklara ve çatışmalara neden olabilir.
Uyuşturucu bağımlılığı, bireylerin etik ve ahlaki değerlerini zayıflatarak toplumsal normların bozulmasına yol açabilir.
Özellikle genç bireylerin bağımlılık nedeniyle topluma uyum sağlayamaması, kültürel yozlaşmayı hızlandırabilir.
Mücadeleye Sende Katıl
Uyuşturucu ve uyarıcı maddeler, yalnız bireylerin sağlık ve refahını ciddi bir biçimde tehdit etmekle kalmamakta, aynı zamanda toplumun ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasal temellerine de olumsuz şekilde etki etmektedir. Uyuşturucu veya uyarıcı madde kullanımının yaygınlaşması ve başlama yaşının giderek düşmesi, artan uyuşturucu veya uyarıcı madde türleri, maddeye ulaşımın kolaylaşması, iletişim çağının sağladığı olanaklar, özellikle çocuklar ve gençler arasında artan etkileşim ve bunun yarattığı özenme olgusu, uyuşturucu veya uyarıcı madde bağımlılığı ile toplum olarak etkin bir mücadeleyi zorunlu kılmaktadır. Bu nedenle herhangi bir şüpheli durumla karşılaştığınızda;
- 112 İhbar Hattını kullanarak, ihbarda bulunabilirsiniz.
- “Uyuma Mobil Uygulaması”nı kullanarak, (Google Play Store uygulaması https://play.google.com/store/apps/details?id=tr.gov.egm.uyuma veya appstore uygulaması https://apps.apple.com/tr/app/uyuma/id1434800146?l=tr linkinden) uyuşturucu suçlarına daha seri bir şekilde müdahale etmek amaçlanmaktadır. Mobil Uygulama Google Play Store veya Apple sanal mağazalarından ücretsiz olarak temin edilebilmektedir. Mobil Uygulama ile tek tuşla ihbarda bulunabilirsiniz.
- “Açık Kapı Projesi” ile (Google Play Store uygulaması https://play.google.com/store/apps/details?id=com.acikkapi veya appstore uygulaması https://apps.apple.com/tr/app/a%C3%A7%C4%B1k-kap%C4%B1/id1353803325?l=tr linkinden) vatandaşla en üst düzeyde iletişimin kurulması, taleplerinin etkin ve hızlı bir şekilde alınarak takip edilmesi ve sonuçlandırılması amacıyla oluşturulmuştur. Vatandaşlar taleplerini Valilikler bünyesinde oluşturulan Açık Kapı Masalarına bizzat başvurarak, e-Devlet kapısını veya Açık Kapı Mobil Uygulamasını kullanarak iletebilmektedir. 81 il valiliğinde ve Ankara, İstanbul ve İzmir illerinde toplamda 48 merkez ilçe kaymakamlığında Açık Kapı Birimleri bulunmaktadır.
- “Alo-191 Uyuşturucu ile Mücadele Danışma ve Destek Hattı”, uyuşturucu ile ilgili danışma ve destek hizmetlerinin doğrudan verildiği, kişiye uygun gerekli yönlendirmelerin yapıldığı, bu anlamda vatandaşların uyuşturucuyla mücadele kapsamında danışmanlık hizmeti alabilecekleri bir danışma ve destek hattıdır. ALO 191 sabit hatlardan ücretsiz aranabilmekte ve 7 gün 24 saat hizmet vermektedir. ALO-191 Uyuşturucu ile Mücadele Danışma ve Destek Hattı, önleme, tedavi ve rehabilitasyon mekanizmalarını destekleyecek güçlendirecek şekilde organize edilmiştir.
- “En iyi Narkotik Polisi; Anne” projesi ile ilgili, uyuşturucu suçlarından kadınların erkeklerden daha uzak kalması, madde kullanıcılarının büyük çoğunluğunun aile fertleri ile birlikte yaşaması, çocukların uyuşturucu kullandığından ilk olarak ve çoğunlukla annenin haberdar olması hususlarından yola çıkarak hazırlanan “En iyi Narkotik Polisi; Anne” kampanyası kapsamında anne ve anne adaylarına uyuşturucu ile mücadeleye yönelik eğitim faaliyetleri icra edilmektedir. Düzenlenen eğitimlere katılabilirsiniz.
“Aile yapısında annenin merkezi rolü, madde bağımlılığı gibi toplumsal tehditlerin en erken aşamada engellenmesini sağlayarak, nesillerin sağlıklı ve bilinçli yetişmesinde etkin bir kalkan görevi görmektedir.”
“Toplumun ilk eğiticisi olan anneler, madde bağımlılığını önlemeye yönelik bilinçli ve sağduyulu yaklaşımlarıyla çocuklarının güvenliğinde stratejik bir rol üstlenmekte, bu sayede gelecekteki risklerin azaltılmasında başat bir unsur olmaktadır.”
İkramiye Ödemeleri
Kaçakçılıkla mücadele kapsamında, etkinliği, verimliliği ve motivasyonu artırmak amacıyla, 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu’nda belirtilen eşyaların yakalanmasını sağlayan muhbir ve el koyanlara ikramiye ödemesi yapılmaktadır.
Narkotik Suçlarla ile İlgili Potansiyel Riskler
- Bölücü terör örgütüne karşı verilen mücadelede, örgüte sağlanan finans desteği terör operasyonlarının tam anlamıyla başarıya ulaşmasını engellemektedir.
- Uyuşturucu maddeler belirli dozlarda alındığı zaman, kullanıcının Merkezi Sinir Sistemi (MSS) üzerinde psikolojik ve fiziksel etki ederek, akli, fiziki ve psikolojik dengesini bozmaktadır.
- Uyuşturucu madde bağımlılığı, toplumun en küçük sosyolojik birimi olan aileyi etkilemesi açısından önemli bir kriterdir.
- Uzun süreli kullanımda bağımlılık riskini artırmaktadır.
- Uyuşturucu madde kullanımı bilişsel işlev sorunları yaratır, hafıza kaybına ve dikkat eksikliği gibi sorunlara yol açar.
© 2024 T.C. İçişleri Bakanlığı Jandarma Genel Komutanlığı