T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Jandarmaya, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nda yapılan değişiklik ile 01 Eylül 1997 tarihinden itibaren trafik görevi verilmiştir. (2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu, Karayolları Trafik Yönetmeliği ve İçişleri Bakanlığı Trafik Görevlerinin Yürütülmesi Hakkındaki Yönetmelik Jandarmaya, trafiği düzenleme ve trafik suçlarına el koyma yetkisi vermekte olup, bu görev Jandarma Trafik kolluğu marifetiyle yürütülmektedir.)
Trafik görevleri, Jandarma Genel Komutanlığında Trafik Daire Başkanlığı, (68) İl Jandarma Komutanlığında Trafik Şube Müdürlükleri, (13) İl Jandarma Komutanlığında Trafik Kısım Amirlikleri ve (89) İlçe Jandarma Komutanlığı Asayiş İstihbarat Kısım Amirliklerine bağlı Trafik İşlem Astsubaylıkları, (689) İlçe Jandarma Komutanlıklarında konuşlu Jandarma Trafik Timleri ve Motosikletli Jandarma Trafik Timleri vasıtasıyla yürütülmektedir.
Jandarma Trafik Timleri, Tim Komutanı (Asb.), Tim Komutan Yardımcısı (Asb.) ve Şoför (J.Uzm.Çvş.) olmak üzere (3) personelden oluşmaktadır. Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi ve Eylem Planı hedeflerine ulaşılabilmesi, trafiği denetleme, düzenleme ve trafik suçlarına el koyma görevinin etkin bir şekilde yerine getirilebilmesi maksadıyla, trafik timi sayısı artırılmış olup, ülke genelinde (200) Jandarma Motosikletli Trafik Timi, (1.911) Jandarma Trafik Timi, (20) Teknik İnceleme ve Denetim Timi ve (4) Kaza Araştırma ve Canlandırma Timi olmak üzere toplam (2.135) trafik timi görev yapmaktadır.
Trafik timlerinin görev yerleri, trafik kaza istatistik verileri, trafik yoğunluğu (araç, nüfus, turizm ve tarım işçisi hareketliliği) ve uygulayıcı personelin görüş ve önerileri doğrultusunda yapılan değerlendirmeler neticesinde belirlenmiş olup, (24) saat esasına göre görev yapılmaktadır.
TRAFİK DAİRE BAŞKANLIĞININ GÖREVLERİ
JANDARMA TRAFİK SORUMLULUK ALANLARI
Halen; (360) km otoyol, (9.290) km devlet yolu, (28.925) km il yolu, (450.000) km mahalle ve köy yolu olmak üzere toplam (488.575) km karayolu Jandarma Trafik Timleri sorumluluğundadır. Türkiye genelindeki otoyolların % 11'i, devlet yollarının % 30'u, il yollarının % 85'i ve kırsal yollarının % 100'ü Jandarma trafik sorumluluk bölgesinde yer almaktadır.
TRAFİK DENETLEME FAALİYETLERİ
Trafik tim veya görevlisinin, karayolu kenarında ve güvenli bir yerde bulunmak suretiyle, kural ihlali yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın önceden trafik denetim programında belirtilen denetim türüne yönelik araçların tamamının veya rastgele seçilen bir kısmının durdurularak, aracın, sürücüsünün ve bunlara ait belgelerin denetlenmesi ile tespit edilen ihlallere ilişkin risk ve müeyyidelerin açıklandığı ve gerekli yasal işlemlerin yapıldığı denetim şeklidir.
Karayolunda trafik kural ihlalinde bulunan veya gerekli şartları yerine getirmeyen yol kullanıcılarının tespit edilmesi, karayolu yapısı üzerinde veya kenarında trafik güvenliğini etkileyen olumsuzlukları (yolda heyelan, çukur, çökme, dökülmüş, düşmüş fiziki engeller vb.) tespit edilerek giderilmesi amacı ile denetim faaliyetlerinde bulunan trafik ekibinin kendi sorumluluk alanı içerisinde hareket halinde bulunarak yaptığı denetim şeklidir.
Denetim faaliyetinde bulunan resmi veya sivil trafik timi ve görevlisinin karayolunda hareket halinde sabit bulunarak tespit ettiği trafik kural ihlalini muharebe cihazlarıyla çevirme ekibine bildirilmesi suretiyle yapılan denetim şeklidir. İhbarlı trafik denetimleri helikopter, İHA, Drone gibi cihazlarla da yapılmaktadır.
Yapılan trafik kural ihlallerinin elektronik trafik denetleme sistemleri kullanılarak izlenip tespit edilmesi suretiyle yapılan denetim şeklidir.
TRAFİK KAZASI ARAŞTIRMA VE CANLANDIRMA FAALİYETLERİ
Kamuoyunda infiale yol açan, çok ölümlü/yaralanmalı, görgü tanığının bulunmadığı, faillerin belirlenemediği, adli makamların karar vermekte zorlanacağı çok taraflı ve karmaşık trafik kazalarının özel donanımlarla kaza yerinden toplanan verileri özel yazılımlarda kullanarak, kazayı grafik ve animasyon olarak yeniden canlandırmak ve kazaya neden olan faktörleri belirleyerek ilgili makamlara bilimsel rapor eşliğinde sunmak amacıyla (4) Kaza Araştırma ve Canlandırma (KARACA) Timi kurulmuştur.
EĞİTİM FAALİYETLERİ
Jandarma Genel Komutanlığınca, trafik hizmetleri ile ilgili gerek alanda, gerekse eğitim faaliyetlerinde görev alan personelin eğitimine büyük önem verilmektedir. Jandarma Trafik Timlerinde görev alacak personel, emsalleri arasında temayüz etmiş, halkla ilişkiler konusunda kendisini geliştirmiş ve “Jandarma Genel Komutanlığı İhtisaslaşma Yönergesi”nde belirlenen şartları taşıyan personelden İhtisas Sınavı ile seçilmektedir. Bursa Jandarma Trafik Okulunda (8) hafta süreli Trafik Kursuna tabi tutulmaktadır. Trafik Kazalarına Müdahale Eğitimi uygulamalı olarak yaptırılmaktadır.
Trafik görevlerinden (2) yıl ve daha fazla süreli uzak kalan trafik personeli ile Trafik Şb.Md.lükleri/Ks.Amirliklerine ilk defa atanan personele Bursa Jandarma Trafik Okulunda (2) hafta süreli Trf.Şb.Md.lüğü/Trf.Ks.Amirliği ve Trafik Tazeleme Kursunun yanı sıra personelin bilgi ve beceri seviyesini artırmak maksadıyla hizmet içi eğitimler zaman gözetilmeksizin verilmektedir.
Mesleki Gelişim Planı kapsamında, Bursa Jandarma Trafik Okulunda (8) hafta süreli Trafik Kursu, (2) hafta süreli Tehlikeli Mal Taşımacılığı Denetimi Kursu, (1) hafta süreli Tehlikeli Mal Taşımacılığı Denetimi Eğitici Eğitimi Kursu, (1) hafta süreli Kaza Araştırması ve İnceleme Kursu, (5) hafta süreli Motosiklet Güvenli ve İleri Sürüş Teknikleri Kursu, (2) hafta süreli Binek Araç Güvenli ve İleri Teknikleri Kursu, (1) hafta süreli Trafik Eğitimcisi Kursu, (1) hafta süreli Araçların Teknik Denetimi Kursu verilmektedir.
Trafik personeli dışındaki personelin de trafik konusunda bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi maksadıyla, karargah ve birliklerde trafik ile ilgili konularda eğitimler ve seminerler düzenlenmektedir.
Ayrıca hizmet içi eğitim kapsamında, Türkiye genelinde “Eğiticinin Eğitimi” kursu verilen toplam (69) trafik personeli tarafından trafik hizmetlerinde görevli personele Radar, Alkolmetre, Tehlikeli Mal Taşımacılığı Denetimi, Dijital Takograf, Uyuşturucu Test Cihazı/Kiti kullanımı ve halkla ilişkiler konusunda eğitimler verilmektedir.
2. Yol Kullanıcılarına Yönelik Trafik Güvenliği Eğitimleri:
Trafik kazalarının azaltılması, sürücülerin bilinçlendirilmesi, vatandaşların trafik konusunda bilgilendirilmesi maksadıyla, ülke genelinde sürücü ve yaya eğitim seminerleri düzenlenmektedir.
Vizyon Sıfır Anlayışı ve Güvenli Sistem Yaklaşımı ile hazırlanan 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi ve uygulamaya yönelik ilk üç yıllık eylem ve hedefleri içeren 2021-2023 Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planı ile Türkiye’de ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının 2030 yılına kadar % 50 oranında azaltılması, 2050 yılına kadar ise sıfıra indirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, ilgili tüm kurum, kuruluş, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları ile koordineli olarak çalışmalar sürdürülerek;
Ulaştırma Bakanlığının koordinasyonu ve TÜVTÜRK’ün desteğiyle “Trafikte Sorumluluk Bilinci” alanında çalışma yapan kurum ve kuruluşlar işbirliğinde; trafik güvenliği konusunda kamuoyunda farkındalık geliştirilmesi, trafik kazalarından doğan can ve mal kayıplarının azaltılmasına yönelik koruyucu önlemlerin alınması maksadıyla 04 Mayıs 2010 tarihinde “Trafikte Sorumluluk Hareketi” başlatılmış,
Doğrudan hedef kitlesi 3-17 yaş grubunda yer alan çocuk ve gençler ile dolaylı hedef kitlesi bu öğrencilerin aileleri, yakınları ve diğer öğrenciler olan “Trafik Dedektifleri Projesi”, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı işbirliğinde ve OPET AŞ’nin desteği ile 04 Kasım 2013 tarihinde imzalanan protokol ile başlatılmış, Jandarma 21 Mayıs 2018 tarihinde projeye dahil olmuştur. (81) ilde formatör eğitimi verilen (263) Jandarma trafik personeli tarafından projenin başlangıcından bugüne Milli Eğitim Bakanlığının desteği ile okullarda öğrencilere trafik güvenliği eğitimleri verilmektedir.
Emniyet kemeri kullanımının önemini yol kullanıcılarına uygulamalı olarak gösteren Emniyet Kemeri Simülasyon Aracı ve ülke genelinde ilköğretim öğrencilerine yönelik teorik ve uygulamalı trafik eğitimi verilmesi amacıyla (1) Mobil Eğitim Tırı ve (1) Mobil Eğitim Aracı eğitim faaliyetlerinde kullanılmaktadır.
Trafik Haftası ve diğer etkinlikler kapsamında tanıtım standı, emniyet kemeri simülasyon aracı, mobil eğitim tırı, alkol gözlüğü, trafik eğitim parkurları kurularak katılımcılara eğitim ve tanıtım faaliyeti icra edilmekte, etkinliklerde çocuklarda trafik eğitiminin önemi ön plana çıkarılmaktadır.
© 2024 T.C. İçişleri Bakanlığı Jandarma Genel Komutanlığı