T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
1. Genel:
Ceza muhakemesinde tanıklık görevi sebebiyle, kendilerinin veya yakınlarının hayatı, beden bütünlüğü veya mal varlığı ağır ve ciddi tehlike içinde bulunan ve korunmaları zorunlu olan kişiler hakkında tanık koruma tedbirleri uygulanır. Korumaya ilişkin esas ve usulleri düzenleyen Tanık Koruma Kanunu 05 Temmuz 2008 tarihinde yürürlüğe girmiştir.
Tanık koruma tedbirleri ile ilgili işlemler sorumluluk esasına göre Jandarma Genel Komutanlığı veya Emniyet Genel Müdürlüğü Tanık Koruma Birimleri tarafından yerine getirilir. Jandarma sorumluluk sahasındaki tanık koruma tedbirlerine ilişkin hizmetler Jandarma Genel Komutanlığı Koruma Daire Başkanlığınca yürütülür. Tanık Koruma hizmetlerinin yerine getirilmesi maksadıyla merkezde Tanık Koruma Şube Müdürlüğü, taşrada ise il merkezlerinde Tanık Koruma Timleri teşkil edilmiştir.
2. Tanık Koruma Kapsamına Giren Suçlar:
TCK’da ve ceza hükmü içeren özel kanunlarda yer alan ağırlaştırılmış müebbet hapis, müebbet hapis ve ceza alt sınırı on (10) yıl veya daha fazla hapis cezasını gerektiren suçlar,
Örgüt faaliyeti çerçevesinde işlenen, alt sınırı iki (2) yıl veya daha fazla hapis cezasını gerektiren suçlar,
Terör örgütünün faaliyeti çerçevesinde işlenen suçlardır.
3. Tanık Koruma Kapsamına Alınacak Kişiler:
Ceza muhakemesinde tanık olarak dinlenenler ile tanık olarak dinlenen suç mağdurları,
Tanıkların nişanlısı, evlilik bağı kalmasa bile eşi, kan hısımlığından veya kayın hısımlığından üstsoy veya altsoyu, ikinci derece dahil kan veya ikinci derece dahil kayın hısımları ve evlatlık bağı bulunanlar ile yakın ilişki içerisinde olduğu kişiler,
Tanık koruma birimlerinde görev yapan personel, kanun kapsamındaki suçlara ait istihbarat, soruşturma veya kovuşturmada görev alan kolluk personeli ile diğer kamu görevlileri, gizli soruşturmacılar, muhbirler ile bunların yakınları tanık koruma kapsamına alınabilir.
4. Tanık Koruma Kararı Vermeye Yetkili Makam Ve Merciiler İle Verebilecekleri Tanık Koruma Tedbir Kararları:
a. Soruşturma evresinde Cumhuriyet Savcısı, kovuşturma evresinde mahkeme tarafından;
(1) Kimlik ve adres bilgilerinin gizlenmesi,
(2) Gizli ve özel ortamda dinleme,
(3) Uygun ceza infaz kurumu veya tutukevine yerleştirme,
(4) Fiziki koruma tedbirlerine karar verilebilir.
b. Kovuşturma evresinde tanıklık yapılmasından sonra Tanık Koruma Kurulu tarafından,
(1) Kimlik, bilgi ve belgelerin değiştirilmesi ve düzenlenmesi,
(2) Geçici maddi yardım,
(3) İş yerinin, iş alanının ya da eğitim öğretim kurumunun değiştirilmesi,
(4) Yurt içinde yerleşim yerinin değiştirilmesi,
(5) Fiziki koruma sağlanması,
(6) Fizyolojik görünümün değiştirilmesi, tedbirlerine karar verilebilir.
c. Gecikmesinde sakınca bulunan hallerde Kolluk Amirinin yazılı emriyle, tanığın isteminin bulunması koşuluyla geçici olarak fiziki koruma tedbir kararı alınabilir. Ancak bu durumun gecikmeksizin Cumhuriyet Savcısının bilgisine sunulması gerekir.
5. Tanık koruma tedbir kararlarını ilgili kolluk birimleri yerine getirmektedir. Tanık koruma hizmetleri GİZLİ gizlilik derecesinde KİŞİYE ÖZEL olarak yürütülür. Tanık koruma tedbiri uygulaması nedeniyle öğrendikleri bilgi ve belgeleri açıklayanlar, Türk Ceza Kanunu kapsamında hapis cezası ile cezalandırılır.
© 2024 T.C. İçişleri Bakanlığı Jandarma Genel Komutanlığı